Oddział przedszkolny
 Przedszkole to miejsce, gdzie dziecko odkrywa siebie, rozwija swoje zdolności i talenty. Tutaj dziecko przeżywa radość i zadowolenie, poznaje smak sukcesów indywidualnych, zespołowych. Tu również uczy się mierzyć z porażkami, przygotowując się do aktywnego i twórczego życia. 
 
 W Szkole Podstawowej nr 7  w roku szkolnym 2024/2025r. mamy dwa oddziały przedszkolne: 0 "A" i 0 "B".
 Opiekę i zajęcia w oddziale O "A" prowadzą: Anna Drywa i Olga Ciska
Zajęcia dodatkowo prowadzą :  
 
 z religii p. Hanna Leczkowska 
 z j. angielskiego p. Olga Ciska
 gimnastykę korekcyjną FIT p. Krzysztof Bujko
Program nauczania: Program Wychowania Przedszkolnego. Kolorowe Karty. Poziom B+. Wydawnictwo MAC Edukacja
Opiekę i zajęcia w oddziale O "B" prowadzi: Anna Kowalska i Aneta Sobiech-Frania
Zajęcia dodatkowo prowadzą :  
 
 z religii p. Hanna Leczkowska
 z j. angielskiego p. Katarzyna Maliszewska
z logopedii 
 gimnastykę korekcyjną FIT p. Danuta Kupa
Program nauczania: Program Wychowania Przedszkolnego. Kolorowe Karty. Poziom B+. Wydawnictwo MAC Edukacja
Dziecko w oddziale przedszkolnym ma wszystkie prawa wynikające z Konwencji Praw dziecka, a w szczególności do:
 a)właściwie zorganizowanego procesu opiekuńczego i wychowawczo - kształcącego zgodnie z zasadami higieny pracy umysłowej, 
 b) szacunku dla wszystkich jego potrzeb, życzliwego traktowania, 
 c) poszanowania jego godności osobistej, własności, 
 d) bezpieczeństwa, 
 e) opieki i ochrony, 
 f) partnerskiej rozmowy na każdy temat, 
 g) indywidualnego procesu rozwoju i własnego tempa tego rozwoju, 
 h) akceptacji jego osoby, 
 i) nienaruszalności cielesnej, 
 j) podejmowania decyzji i możliwości wyboru, 
 k) rozwijania zdolności, zainteresowań i talentów, 
 l) swobody wyrażania myśli i przekonań, 
 ł) zdrowego żywienia.
Dziecku w oddziale przedszkolnym nie wolno:
 a) stwarzać niebezpiecznych sytuacji, 
 b) krzywdzić innych i siebie, 
 c) przeszkadzać innym w pracy i zabawie.
Dziecko uczęszczające do oddziału ma obowiązek:
 a) przestrzegać ustalonych norm współżycia w grupie, a szczególnie okazywać szacunek dorosłym i kolegom, 
 b) postępować zgodnie z ogólnie przyjętymi normami społecznymi, 
 c) używać form grzecznościowych wobec dorosłych i kolegów, d) dbać o bezpieczeństwo i zdrowie własne i kolegów, 
 e) starać się utrzymywać porządek wokół siebie, dbać o swój wygląd i estetykę ubrania,
 f) szanować wspólnej własności, 
 g) szanować pracę kolegów i dorosłych, 
 h) przestrzegać zakazów dotyczących bezpieczeństwa, 
 i) wywiązywać się z przydzielonych zadań.
Przy respektowaniu ich praw przyzwyczajamy dzieci do:
 a) aktywności, twórczości i eksperymentowania, 
 b) samodzielności w podejmowaniu zadań, w dokonywaniu wyborów, 
 c) zaradności wobec sytuacji problemowych, 
 d) działania zespołowego z rówieśnikami, młodszymi i starszymi kolegami, 
 e) poznawania swoich ograniczeń i możliwości, akceptacji siebie i innych, 
 f) tolerancji, otwartości wobec innych, 
 g) bycia z innymi i dla innych pomocnym, 
 h) przestrzegania zasad bezpiecznego pobytu w przedszkolu- własnego i innych. 
 


